a person writing on a piece of paper with a pen

De voordelen van bedrukte pennen voor de marketing van je bedrijf

Bedrukte pennen zijn een veelgebruikte tool om je marketing te versterken. Niet gek, want het is een slimme en tegelijkertijd goedkope manier om je bedrijf te promoten, maar ook om klanten te laten herinneren aan jouw bedrijf. Er zit namelijk een psychologische gedachte achter het geven van geschenken als marketingtechniek. In dit artikel leggen we je uit wat de psychologie is achter het geven van kleine geschenken, zoals pennen met opdruk en waarom het zo goed werkt.

Het doel van blootstelling

Een van de psychologische principes die te maken hebben het succes van het geven van geschenken, is verankering. Wanneer mensen herhaaldelijk blootgesteld worden een jouw merk of logo dankzij de bedrukte pennen van Greengiving, ontstaat er een zogenaamde verankering in de hersenen. Als gevolg zullen ze, wanneer ze worden geconfronteerd met keuzes die te maken hebben met jouw sector, of met de dienst of het product dat je aanbiedt, onbewust eerder kiezen voor hetgeen wat hen bekend voorkomt: dankzij de bedrukte pennen zal dat dan ook eerder jouw bedrijf zijn. Hierdoor wordt de verankering dus versterkt, waardoor je meer kans hebt op een hoge klantloyaliteit. 

Wederkerigheid bij klanten

Naast verankering, zullen klanten die bedrukte pennen hebben ontvangen ook sneller wederkerigheid ervaren. Dit houdt in dat dat ze de behoefte voelen om iets terug te doen, wanneer ze een geschenk hebben ontvangen. Dit geldt zelfs voor iets kleins, zoals een bedrukte ben. Veel mensen ervaren dit van nature, waardoor het dus een slimme zet is om erop in te spelen. Klanten zullen zich dankbaar voelen, waardoor ze meer interesse tonen in jouw bedrijf. Hierdoor is de kans groter op verdere interacties en mogelijk zelfs nieuwe bestellingen van oude klanten.

Een gevoel van exclusiviteit

Als laatste speelt exclusiviteit ook een rol. Veel mensen houden er wel van om ergens deel van uit te maken en zich daardoor speciaal te voelen. Door bedrukte pennen weg te geven aan je klanten, kun je op een makkelijke manier exclusiviteit creëren. Dit kun je onder andere doen door beperkte oplages uit te geven of speciale ontwerpen te maken voor specifieke gelegenheden, zoals een bepaald evenement. Zo krijgen de mensen die jouw pennen ontvangen meer het gevoel dat ze ergens deel van uitmaken, waardoor ze meer betrokkenheid zullen voelen richting jouw bedrijf of merk. Er zit dus een uitgebreide psychologische achtergrond achter het weggeven van bedrukte pennen.

Total
0
Shares
Vorige
Tas inpakken voor het werk? Deze essentials mogen nooit vergeten worden!
silver MacBook in duffel bag

Tas inpakken voor het werk? Deze essentials mogen nooit vergeten worden!

Ken je dat?

Volgende
Goed voor de dag komen als ondernemer
person holding pencil near laptop computer

Goed voor de dag komen als ondernemer

Als ondernemer is het belangrijk om altijd professioneel en goed voorbereid voor

Ook interessant