Deze 5 tips besparen ondernemers een hoop tijd en geld

Vraag aan 100 ondernemers wie of wat hun grootste vijand is en ze zullen bijna allemaal hetzelfde zeggen. Dat is niet de naam van een concurrent of de Belastingdienst, maar tijd. Vrijwel iedereen die een goed lopend bedrijf heeft, komt tijd tekort. Dat levert niet alleen stress op, maar zorgt er ook voor dat het ondernemen niet zo leuk is als het zou moeten zijn. Zeg nu zelf, het succes is er, maar vanwege de drukte kan je er niet van genieten. De tips uit dit artikel gaan dat veranderen. En time is money, dus het zijn ook nog besparingen.

Salarisadministratie software

Een van de meest tijdrovende klussen is de salarisadministratie. Het moet gebeuren, anders komt je personeel in opstand. Maar er gaat veel tijd in zitten. Ook wanneer je dit als ondernemer niet zelf hoeft te doen, is het slim om voor salarisadministratie software te kiezen. Hiermee gebeurt het uitbetalen van de salarissen en loonbelasting nagenoeg vanzelf. Daardoor ben je nauwelijks tijd kwijt aan de terugkerende taken. Die tijd kan je aan andere belangrijke zaken besteden.

Een efficiënte HR-afdeling

Voor een succesvol bedrijf is goed personeel essentieel. Aan jou als ondernemer de taak om ervoor te zorgen dat je personeel zich goed voelt. De HR-afdeling speelt daar een belangrijke rol in. Nu is deze afdeling alleen ook belast met administratieve taken. Het goede nieuws is dat je deze taken kunt automatiseren, met NMBRS HR software. Zaken zoals het uitvoeren van declaraties gebeuren dan vanzelf. De HR-afdeling kan zich dus volop richten op waar ze voor zijn: het welzijn van het personeel.

Geef werk uit handen

Dit is voor veel ondernemers een lastig punt. Vreemd is dat niet, een bedrijf is je kindje en je wilt dat het goed gaat met je kindje. Toch kan je gerust eens voor een goede oppas kiezen. Je personeel is bekwaam, anders had je ze niet aangenomen. Het is dan ook helemaal niet erg om bepaalde taken aan je personeel over te laten. Het voordeel voor jou is dat je een hoop tijd overhoudt en voor je medewerkers is het fijn dat ze het vertrouwen krijgen.

Maak harde keuzes

Nog een moeilijk punt, zeker voor startende ondernemers. Je hebt namelijk snel de neiging om alle klussen aan te nemen. Hoe meer opdrachten je hebt, hoe meer geld er binnenkomt. Alleen is het gevaar dat je tijd tekort komt. Door harde keuzes te maken, wordt het voor jezelf alleen maar makkelijker. En onthoud dat het bij klanten indruk maakt als je zegt dat je agenda vol is.

Doe je deur dicht

Uiteraard is het belangrijk dat je bereikbaar bent voor je personeel. Maar wanneer er iedere 10 minuten iemand een praatje komt maken, schiet het niet op met je werk. Aan het einde van de dag heb je niks gedaan. Daarom is het verstandig om af en toe je deur dicht te doen. Je medewerkers snappen echt wel dat je af en toe wilt doorwerken.

Total
0
Shares
Vorige
Veilig en efficiënt werken op hoogte: De rol van rolsteigers
close view of scaffolding attach to the building

Veilig en efficiënt werken op hoogte: De rol van rolsteigers

Werken op hoogte brengt altijd risico’s met zich mee

Volgende
Column: waarom déze iPhone extra aandacht verdient

Column: waarom déze iPhone extra aandacht verdient

Wanneer we het hebben over de smartphone-markt, wordt vaak de nadruk gelegd op

Ook interessant